استانداری تل آویو

اسرائیل باید به خاک ایران ضمیمه شود، تاریخ نشان می دهد که اسرائیل، همیشه از کشورهای تابعه ایران بوده،

استانداری تل آویو

اسرائیل باید به خاک ایران ضمیمه شود، تاریخ نشان می دهد که اسرائیل، همیشه از کشورهای تابعه ایران بوده،

55امین جمعه تظاهرات بازگشت

زخمی شدن 40 فلسطینی در 55امین جمعه تظاهرات بازگشت

زخمی شدن 40 فلسطینی در 55امین جمعه تظاهرات بازگشت

 جمعه 30 فروردین 1398 - 21:32

55امین جمعه تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت از ساعاتی پیش با مشارکت هزاران فلسطینی در نوار مرزی باریکه غزه آغاز شده است.

العالم فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره در بیانیه ای ضمن دعوت از فلسطینیان برای شرکت در این تظاهرات، تاکید کرد که تظاهرات بزرگ بازگشت تا تحقق تمامی اهدافش از جمله شکستن محاصره و به شکست کشاندن طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن ادامه خواهد داشت.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به شلیک گسترده گلوله و گاز اشک آور به سمت شرکت کنندگان در تظاهرات بازگشت کردند که طی آن تا این لحظه 40 نفر زخمی شدند.

5 نفر از مجروحان جزو پرستاران و نیروهای امدادرسان و دو نفر هم خبرنگار هستند.

لازم به ذکر است که بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از آغاز تظاهرات بازگشت در مرز غزه در 30 مارس سال گذشته تاکنون 284 نفر به شهادت رسیده و بیش از 30 هزار نفر دیگر زخمی شدند.

در آستانه روز اسیر فلسطینی ؛

هنیه به تل آویو درباره بدرفتاری با اسرای فلسطینی هشدار داد

هنیه به تل آویو درباره بدرفتاری با اسرای فلسطینی هشدار داد

 سه شنبه 27 فروردین 1398 - 17:44

'اسماعیل هنیه' رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با هشدار به صهیونیست ها ، تاکید کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی به حقوق اسرای فلسطینی می تواند جرقه ای برای شروع درگیری های گسترده با رژیم اشغالگر باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

هنیه طی سخنانی در شورای قانونگذاری فلسطین افزود: اگر تنش ها در زندان های رژیم اشغالگر تداوم داشته باشد، ممکن است تلاش ها برای دستیابی به تفاهمات در نوار غزه بی نتیجه شود.

وی افزود که حقوق ماهیانه خود را برای همبستگی با خانواده های اسرای میان آنها توزیع خواهد کرد.

هنیه اضافه کرد، از هیات مصری خواسته ایم که به رژیم اشغالگر ابلاغ کند که همه مجازات ها علیه اسرای فلسطینی باید لغو و شرایط زندگی توام با کرامت برای اسرا فراهم و به خانواده های آنها در غزه اجازه دیدار با اسرا داده شود.

هنیه همچنین به اسرای فلسطینی درود فرستاد و تاکید کرد که مقاومت اسرای فلسطینی در زندان ها و اعتصاب غذای آنها دستاوردی بزرگ به همراه داشت به طوری که برای نخستین بار از سال 1967به اسرای فلسطینی اجازه داشتن تلفن های عمومی در زندان ها داده شد.

وی با بیان اینکه نقشه هایی که در منطقه درباره کشور فلسطینی شامل سینای مصر منتشر شده حتی در ذهن یک کودک فلسطینی نمی گنجد، افزود:نه معامله ها نه پول و نه جنگ ما را وادار نمی کند که آنچه را که ملت ما نمی پذیرد، قبول کنیم و غزه در شمال فلسطین امتداد خواهد داشت و حتی یک وجب در سینا امتداد نخواهد یافت.

روز 17 اوریل (28 فروردین) به عنوان روز اسیر فلسطینی نامگذاری شده است.

اکنون حدود 6 هزار اسیر فلسطینی شامل 5 هزار و 700 مرد ، 250 کودک و 45 زن در زندان های رژیم صهیونیستی در شرایط بدی به سر می برند.

برخی از زنان فلسطینی با کودکان خود در زندان به سر می برند. در روزهای اخیر اسرای فلسطینی در اعتراض به شرایط بد خود دست به اعتصاب غذا زده اند.

پنجاه و چهارمین تظاهرات بازگشت

غزه آماده برگزاری پنجاه و چهارمین تظاهرات بازگشت می شود

غزه آماده برگزاری پنجاه و چهارمین تظاهرات بازگشت می شود

 جمعه 23 فروردین 1398 - 13:13

فلسطینی های غزه خود را برای برگزاری پنجاه و چهارمین "تظاهرات بزرگ بازگشت و شکست محاصره" در مرزهای شرقی غزه آماده می کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

شورای عالی ملی تظاهرات بازگشت، اهالی غزه را به شرکت گسترده در تظاهرات امروز با شعار "با هم در مقابل عادی سازی روابط" فراخواند.

این شورا گفت: "تنها راه پیش روی ما، ادامه تظاهرات تا شکست کامل محاصره است."

این شورا تأکید کرد که ملت ما با تظاهرات مسالمت آمیز خود رژیم اشغالگر را به دست و پا انداخته است.

این شورا افزود: در تاریخ ثبت خواهد شد که این، ملت ما بود که معامله قرن را برانداخت.

فلسطینی ها از 30 مارس سال گذشته هر هفته جمعه ها نزدیک دیوار بین غزه و زمین های اشغال شده فلسطین در سال 1948 به منظور مطالبه حقو بازگشت آوارگان و شکست محاصره غزه اقدام به تظاهرات مسالمت آمیز می کنند.

گروه های مقاومت در غزه به منظور کاهش شدت محاصره 13 ساله غزه در ازای توقف برخی ابزارهای خضونت آمیز در تظاهرات بازگشت، توافقنامه را با میانجی گری مصر، قطر و سازمان ملل با رژیم صهیونیستی امضا کرد.

گروه های مقاومت گفتند که جدول زمانبندی برای اجرای این توافقنامه را از مصر دریافت کرده اند.

طبق این توافقنامه، مساحت صیادی ماهیگیران غزه تا 15 مایل دریایی در برخی مناطق توسعه می یابد. و گذرگاه ها هم بازگشایی می شوند.

همچنین بودجه لازم برای اشتغال 20 هزار شهروند تأمین شده و تحریم بیش از 80 کالا با کاربرد دوگانه که از سوی رژیم صهیونیستی اعمال شده بود، برداشته می شود.

علاوه بر این اهدای برق قطر همچنان ادامه یافته و طرح کمک به خانواده های فقیر از سر گرفته می شود.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد؛

271 شهید و بیش از 16 هزار مجروح در راهپیمایی های بازگشت

271 شهید و بیش از 16 هزار مجروح در راهپیمایی های بازگشت

العالم - فلسطین اشغالی

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین امروز (دوشنبه/18 فروردین) اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی تاکنون 271 فلسطینی را به شهادت رسانده است.

بر اساس گزارش وبگاه «دنیا الوطن»، القدره در ادامه تصریح کرد، همچنین تاکنون 16 هزار و 500 نفر نیز در این تظاهرات‌ها مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت وضعیت مجروحان راهپیمایی‌های بازگشت که به بیمارستان منتقل می‌شوند، نیت رژیم صهیونیستی برای قتل آنها را ثابت می‌کند.

القدره تأکید کرد رژیم صهیونیستی هم‌چنین از انواع مختلف گلوله‌های جنگی برای هدف قرار دادن فلسطینی‌‌ها استفاده می‌کند، شیوه‌های سرکوب را با به کارگیری بمب‌های گاز و مانند آن افزایش داده و تاکنون باعث معلولیت چندین نفر شده است.

راهپیمایی‌ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله استفاده می‌کند.

بیش از 60 تن از شهدا مربوط به 14 ماه می 2018 (24 اردیبهشت 1397) برابر با روز انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی است؛ رژیم صهیونیستی در این روز به روی فلسطینی‌های معترض آتش گشود و کشتاری گسترده به راه انداخت.

حماس اعلام کرده راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف موردنظر ادامه پیدا خواهد کرد و دامنه زمانی ندارد.

پنجاه و سومین راهپیمایی بازگشت

زخمی شدن 55 نفر در جریان پنجاه و سومین راهپیمایی بازگشت

زخمی شدن 55 نفر در جریان پنجاه و سومین راهپیمایی بازگشت


شهروندان فلسطینی با شرکت گسترده در راهپیمایی بازگشت بر ضرورت تحقق کامل خواسته‌های خود تاکید کردند.

العالمفلسطین اشغالی

به نقل از فلسطین الیوم، شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه در راهپیمایی جمعه بازگشت و شکستن محاصره در شرق نوار غزه شرکت کردند.

خبرنگار العالم گزارش داد: شمارفلسطینی هایی که در جریان "راهپیمایی بازگشت" امروز در شرق غزه به دست نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شدند به 55 نفر رسید

هیئت ملی عالی راهپیمایی های بازگشت و شکستن محاصره پیش از این در بیانیه ای از ساکنان نوار غزه خواسته بود که در راهپیمایی بازگشت امروز که "یاری کرامت" نامگذاری شده است مشارکت گسترده ای داشته باشند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. از آن زمان تاکنون بیش از 270 فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.